Kuponkoden er kopieret til udklipsholderen.

TRÆNINGSSKO SOM GRUNDLAG FOR DIN FITNESS

Vores fødder skal bære en stor byrde hver dag. Desværre er vi ofte for lidt opmærksomme på dem. Fejlstillinger bemærkes ofte ikke, med tiden kan fodens form ændre sig, og en sko, der passede perfekt for nogen tid siden, er nu ikke længere egnet. Det er især godt at gå regelmæssigt barfodet. Sport og fitness bidrager naturligvis også til en sund livsstil. Med den rigtige træningssko fra Keller Sports er du perfekt forberedt til dit næste træningspas! Fitness og sportsaktiviteter er ideelle som en god balance for et stillesiddende arbejde. Vores velbefindende afhænger af valget af de rigtige fitnesssko. Frem for alt skal fitnesssko være komfortable og ergonomisk tilpasses fodens form. Kun perfekt tilpassede træningssko sikrer optimal træningssucces. Hvis vabler og trykmærker er resultatet af et anstrengende træningspas, hænger mange fritidsatleter hurtigt deres træningstøj tilbage på krogen. Fitnesssko skal give den bedst mulige aflastning af leddene og - afhængigt af sportstypen - have en passende dæmpning. Nogle sportsgrene belaster leddene meget. Zumba-sko skal f.eks. have en fremragende dæmpning, da denne sport indebærer mange hop og spring. Når du jogger og løber, bør du også have fitnesssko på, som dæmper bevægelsen og dermed aflaster rygsøjlen optimalt.  

DEN RIGTIGE SKO TIL DIN FITNESS SPORT

Hvis du primært dyrker indendørs sport, hører indendørs sko med i din træningstaske. Disse fitnesssko har en sål uden mærker og sikrer, at du ikke efterlader malingmærker på det lyse gulv i hallen. Gode fitnesssko bør kompensere for små deformiteter. Hvis du har en flad, hul eller spredt fod, bør du bruge særlige fitnesssko, der tilpasser sig fodens form, når du dyrker ledtræningssport som jogging, løb eller zumba. Bøjningen af ankelleddet, den såkaldte pronation, spiller også en rolle i forbindelse med valget af de rigtige fitnesssko. Hvis din fod bøjer mere i en bestemt retning, mens du løber, har du brug for fitnesssko, der stabiliserer foden i de berørte områder. Afhængigt af, i hvilken retning foden bøjer, kaldes dette supination eller overpronation. Hvis foden hovedsageligt belastes i det indre område, er der tale om overpronation. Hvis foden er supineret, har leddet tendens til at bøje udad. Atleter, der sætter foden på normalt, har den fordel, at de kan bruge alle fitnesssko. I disse tilfælde er sportstypen og den personlige træningstilstand de vigtigste faktorer, der bestemmer dæmpningen af fitnessskoene. Afhængigt af sportstypen findes der også fitnesssko, som primært skal have en støttende og stabiliserende effekt.

I TRÆNINGSSKOEN TIL OPTIMAL SUCCES 

Hvis du er en passioneret atlet, der træner flere sportsgrene, er det bedst at vælge træningssko, der er velegnede til mange forskellige formål. Hvis du regelmæssigt går i fitnesscenteret og også dyrker zumba eller aerobic, bør du vælge fitnesssko, der opfylder disse krav. Når du løber udendørs, bør du helt sikkert købe et par separate træningssko, for i ujævnt terræn har du brug for særlig stabil støtte og fremragende dæmpning. Ud over stabiliteten er det særligt vigtigt, at det anvendte materiale er åndbart. Producenterne bruger innovative stoffer, der leder fugten væk til ydersiden. På denne måde forbliver din fod altid behageligt ventileret, og fugten kan slippe ud til ydersiden.