Det var som om Kihachiro Onitsuka lavet 1949 i en alder af kun 31 år til at revolutionere Skomarkedet sport med hans selskab "Onitsuka Tiger" fra Japan. Virksomheden, der er baseret i Kobe først skal gøre med basketball sko et navn, der har udviklet sig til i dag, men en af ??de førende producent af løbesko med videnskabelig ekspertise på dette område: Asics blev født.
Filosofien i selskabet, gode sportssko skabte kun i tæt dialog med de atleter, lavet hurtigt for de første succeser i at køre. Foundation for den pludselige popularitet i USA var sejr en atlet på det prestigefyldte Boston Marathon 1951 i "Tiger Sko" Tilføjet til dette blev en mytisk verdensrekord i maraton i 1967 og OL-medaljer i indendørs sportsgrene som volleyball ved Tiger atleter.
På disse succeser, bygge, udviklet Asics 1985, Institut for Idræt - nu omdøbt til "ASICS Research & Human Resources Development Center" (Asics R & D Center) - et forsknings- og uddannelsescenter i Nishi Ward, Kobe. Der er arbejder sammen med internationale top atleter på den løbende udvikling af banebrydende sport sko og beklædning teknologier.
Fusionen med GTO Sports Nets & Sportswear resulterede endelig i 1977 i ASICS Corporation, som også var i stand til at sætte yderligere milepæle i produktudviklingen. I modsætning til andre globale spillere på sportsskomarkedet etablerede ASICS sig primært som et løbende sportsmærke. Til dette perfektionerede ASICS pasningen af ??sine løbesko ved at måle 20.000 atlet fødder. Derudover udviklede ASICS i 1970'erne, løbesko specielt til kvinder. Med opfindelsen af ??GEL-dæmpningssystemet i 1985, som indtil i dag danner grundlaget for alle moderne løbesko med dens afledning fra lodret slagkraft til det vandrette plan, demonstrerede ASICS igen sin banebrydende status inden for forskning og udvikling.
Med GEL Kayano (1994) og GEL Cumulus og GEL Nimbus, lykkedes virksomheden i de sidste årtier, udviklingen af ??sandsynligvis den mest respekterede og sælgende løbesko-serie gennem alle tider. Ud over denne specialisering inden for funktionelle sportssko udvidede virksomheden også hele sit produktsortiment mærkbart, så du i dag også får god råd med det funktionelle premium sportsbeklædning fra ASICS til områderne løb, tennis og træning.
Ud over ambitiøse amatører har tillid til i dag, selvfølgelig, verdensklasse atleter af mærket med "tiger striber" på skoene. Den 16-tiden Grand Slam mester Novak Djokovic bygning ved siden af ??sin rappe fodarbejde i tennissko fra Asics. Sammen med virksomheden aftalt han sin nuværende sko helt fra til behovene i en tennisspiller. I almindeligt sprog kombineres til maksimal stabilitet, lethed og fleksibilitet til at tilvejebringe optimal støtte til sin agile spil.
Ved en anden motto grundlæggeren Onitsuka, "følelse strejker udseende", har virksomheden indført i årenes løb, men uden at miste den optimale funktion af hans artikler fra hans øjne. I dag ASICS derfor i stigende afhængig af en mere moderne design med sin sportstøj til selv den aktuelle athleisure tendens i betragtning. Så du kan finde i dag en lang række ASICS produkter i kategori streetwear igen, mens andre nyde godt af den generelle retro bølge i modebilledet. Frem for alt den kult sneakers Onitsuka Tiger Mexico 66, som man møder som aktuelt oftere på vejen i sportshallen. Faktisk Mexico 66 af de bedst sælgende skomærke, på trods af de gode resultater fra Asics Nimbus Asics eller Cumulus. Så det Asics vandt også en veluddannet ikon stil for sine actionfyldte kampagner med skuespilleren Elyas M'Barek Ingen spekulerer sidste.
ASICS er i skoen udvikling altid har været en pioner. Du indser bare, at skoene er udviklet i tæt samarbejde med professionelle sportsfolk. Denne filosofi overbeviste mig og mine kolleger sport.