Bliv premium-medlem nu, og spar 10% på alle køb* Flere oplysninger

  • 10% rabat på alle varer i butikken*
  • Gratis forsendelse fra 599 DKK
  • Members Only: Adgang til eksklusive produkter
  • 12 måneder for kun 75 DKK*
1723

GIRO: MED NASA-TEKNOLOGI TIL TOUR SUCCES

Succeshistorien af ??Giro begynder sender på hans cykelhjelme i firserne, da firmaets grundlægger Jim Gentes vingen aerodynamik NASA fly. 1989 bringer den første Giro dråbeformet plast hjelm "Aerohead" på markedet. I samme år amerikanske racer Greg LeMond vinder så udstyret enkeltstarten i Tour de France og i sidste ende selv den samlede vinder af de tre-ugers turné. Selv da gjort testet i de vindtunnel aerodynamik, letvægts vægt og køleeffekten ventilation for afgørende fordel. Det var ikke kun i slutningen af ??de "pølser" hjelme fra Eddi Merckx æra, men også beviset på, at form og vægt kan afgøre en hjelm mellem sejr og nederlag.

Disse innovative ambitioner, har holdet af Giro forblevet konstant. I 1998 etiketten løsladt efter halvandet års udvikling, den første high-tech snowboard og ski hjelm på markedet. Hjelme var hidtil besværlig og tung, Giro hjelme den første time blev udmærker sig ved deres lave vægt og intelligent anbragte ventilationsåbninger. Det innovative design og maksimal beskyttelse hoved, ilden udviklede sig til en leder i ski og snowboard hjelme og sæt med sine high-tech konstruktioner til dato standarder.

GIRO STORE: DETALJER GØR FORSKELLEN

Virksomheden fra Californien Santa Cruz er en sans for detaljer, værdsætter ikke kun professionelle sportsfolk. I begyndelsen af ??hver ny model er håndlavet. På hovedkontoret, som er kælenavnet "The Dome", det ser så ud i et keramisk værksted. Designer den grundlæggende idé model med skarpe redskaber en hjelm lavet af ler. Den endelige version af styrofoam og meget elastisk syntetisk fiber Lycra er fremstillet senere af 3D-printere.

Imellem hver millimeter, er alle vinkler i form af en ventilationsspalte overdrevent testet for dens ydeevne. I værkstederne, der er endda en maskine, der simulerer svejsning af atleterne. "Vi ødelægger i udviklingsfasen flere hjelme end andre virksomheder gør producere til perfektion at opnå," siger grundlæggeren Jim Gentes. Han grundlagde Giroen i 1985, fordi der ikke var nogen cykel hjelme på markedet blot, at mødte sine kvalitetsstandarder.

PÅ ET HURTIGT BLIK

  • Grundlagt: 1985
  • Grundlægger: jim gentes
  • Headquarters: Santa Cruz (USA)
  • Antal Medarbejdere: Ikke Specificeret
  • Årsalg: ikke specificeret
  • Websted: giro.com
  • Sports: Cykel, Vintersport, Outdoor

3 GODE BEGRUNDELSE TIL GIRO

  • Teknologi: Faldet hjelm fra Giro revolutionerede enkeltstart og bragte succes i Tour de France.
  • Faglige Input: Den sportstøj fabrikanten har altid arbejdet tæt sammen med topatleter som Peter Sagan.
  • Bevaring: Giro fokuserer på beskyttelse og tilbud cykeltøj fra genbrugte fiskenet miljøet.

GIRO PRODUKTER KELLER SPORTS

Hos Keller Sports fokuserer vi næste skibriller, cykel handsker og racing sko primært på hjelmene Giro for cykel og bestyrelse. Disse er kendetegnet ved deres fremragende pasform og kan justeres på få sekunder og endda tiltrukket ski handsker på dit hoved form. Den bløde polstring er næppe mærkbar og giver takket være den fortsatte teknologiske udvikling med den bedst mulige beskyttelse hoved. Her den nyeste sikkerhed fremskridt er MIPS og er for eksempel i modellen "zonen" integreret. Bag MIPS (Multi-Directional Impact Protection System) skjuler en svævende integreret i hjelmskallen, som absorberer den farlige for hjernen acceleration energi delvis i tilfælde af et fald.

EGEN HJELM TIL LANCE ARMSTRONG

I innovation i virksomheden, er det næppe overraskende, at utallige professionelle racerkørere nuværende modeller blandt sine standardudstyr. Udviklerne af den sportsudstyr producent til arbejde fra starten tæt sammen med kendte sportsfolk sammen og konstruktion, der involverer de atleter tror innovative hjelm løsninger. Så det er næppe overraskende, at selskabet også gerne indsatser ekstra vagter og prøver for sine atleter over hundrede hjelm modeller i fem vindtunneler. Greg LeMond lykkedes for eksempel som den første ikke-europæiske nogensinde samlede sejr i Tour de France (1986, 1989 og 1990). I dag, især de seks-tiden vinder af den grønne trøje fordele af Tour de France, Peter Sagan, fra denne omhyggelighed. Slovakiets tillid til hjelme Giro i årevis.

SAMME PASSION SOM ATLETERNE

Af den måde: Det italienske ord Giro betyder "rejseplan". Ud over den stemningsfulde navn på etiketten lidenskab for sporten allerede i den oprindelige logo blev vist - den typografi en stiliseret racerkører blev modelleret. Logoet blev faktisk moderniseret i årenes løb, men den grundlæggende idé er stadig den samme: Giro viser den samme passion i fremstillingen af ??de produkter, der føler atleterne på banen eller landingsbane for deres sport. "Vi vil stoppe når du holder op" er derfor påstanden om den californiske selskab.

GÅ IKKE GLIP AF DET!

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu, få en 80DKK voucher* og modtag jævnlige e-mails fra os med eksklusive tilbud og forsalg til dig.

Fornavn (valgfrit)
Efternavn (valgfrit)

Tak!

Aktiver venligst dit abonnement ved at trykke på linket i den e-mail, vi netop har sendt dig.