Bliv premium-medlem nu, og spar 10% på alle køb* Flere oplysninger

  • 10% rabat på alle varer i butikken*
  • Gratis forsendelse fra 599 DKK
  • Members Only: Adgang til eksklusive produkter
  • 12 måneder for kun 75 DKK*
314
NIKE

NIKE - FRA AT KØRE SKO TIL GLOBALE GIGANTER

I begyndelsen af ??det løbesko standen. Endelig skulle han netop opfylde behovene hos løbere og elite sportsfolk. Endelig skal han være bekvemt, tilbyde godt greb på alle overflader, at skabe de bedste betingelser for en vellykket løb. Bill Bowerman vidste kravene. Efter alt, havde han plejet som et spor træner på University of Oregon allerede utallige atleter, der har oplevet på første hånd hendes kamp med temmelig beskedne fodtøj.

Derfor puslede han sammen med den japanske producent Onitsuka Tiger og endelig gået sammen i 1964 med Phil Knight sammen til at stifte firmaet Blue Ribbon Sports. det første trin blev således udført. Det næste fulgte i begyndelsen af ??1970'erne. Først opkaldt Bowerman og Knight hendes selskab i 1971 rundt og gav det navnet på den græske gudinde for sejr: NIKE blev født - og udgivet et år senere, i tide til OL i München, Cortez, hvilket er en signatur produkt af selskabet Oregon bør være.

NIKE TILBUD: FRA SWOOSH JORDAN TIL TOP

Phil Knight havde naturligvis været veldokumenterede. For hans speciale af økonomer var på udkig efter en strategi for at bryde almagt adidas og PUMA på det amerikanske marked sportsudstyr. En faktor til dette: Den logo. 1971 er designet til utrolige 35 dollars fra det grafiske design-studerende Carolyn Davidson, den legendariske lange swoosh er nu en af ??verdens mest berømte varemærker. Der var også iørefaldende slogans som "Just do it", som genlyd rundt om i verden i generationer. Og sidst men ikke mindst en sensationel håndelag for spændende Begejstring i sportens verden.

Så NIKE tog tidligt som 1984 så internationalt lidet kendte basketball spiller ved navn Michael Jordan på kontrakt. Nike Jordan samarbejde burst Glad sammenlignelig hurtigt. En separat sko. En smart marketing kampagne. Crazy salg. Fremkomsten af ??et eget mærke. Fordi Jordan aldrig spiral som følge i for en atlet hidtil usete højder og blev de mest berømte sportsfolk i verden. På denne måde tog han NIKE med bare piggyback. Atletik, løbesko, basketball banet vejen. Dette blev efterfulgt af hele sportens verden og livsstil.

PÅ ET HURTIGT BLIK

  • Grundlagt: 1964 som Blue Ribbon Sport, 1971 Nike Inc.
  • Grundlægger: Bill Bowerman og Phil Knight
  • Headquarters: Beaverton (Oregon), USA
  • Antal Medarbejdere: Mere End 75.000
  • Årsalg: mere end EUR 34 mia
  • Websted: nike.com
  • Sports: Løb, Fitness, Tennis

3 GODE BEGRUNDELSE TIL NIKE

  • Awards: NIKE er ifølge Fortune Magazine i årevis blandt de 100 bedste arbejdsgivere i USA.
  • Bevaring: NIKE er forpligtet til bæredygtighed. Derfor er virksomheden ønsker at sætte 100 procent på vedvarende energi.
  • Fairness: Lige muligheder for alle: Den LIGESTILLING initiativ skal tilskynde folk til at transport som retfærdighed og respekt for sporten i hverdagen.

POPULÆRE NIKE-SERIE

FRA NIKE SHOP TIL STJERNERNE

"Uden kamp, ??er der ingen kunst", medstifter Phil Knight sagde engang. Indstilling. Mantra. Maxime. Et motto, at NIKE allerede i 1980'erne bragte ende på tronen af ??sportsudstyr producenten. En filosofi, der fortsatte med at forfølge det selskab med swoosh gennem alle tidsaldre. Den magiske partnerskaber altid som X-Factor: I over 20 år kører det brasilianske fodboldlandshold kun i NIKE i deres spil på. Med Serena Williams og Rafael Nadal to levende legender i tennis NIKE skyde på centre court i verden deres modstandere kuglerne omkring ørerne.

Samarbejdet med NBA blev genoptaget 2017:e Med LeBron James er den ubestridte Jordans efterfølger med Swoosh, popstjernen Justin Timberlake iført Jordans og modeikon Virgil Abloh pryder skabt med sine Nike-off-hvide kreationer nogle af de mest eftertragtede trænere i de senere år. Altid et skridt videre end andre. NIKE produkter står for innovation, stil og særlige teknologier. Tre egenskaber, som både kan være i daglige sportsprogram og integreret i den stilfulde hverdagen. Næppe et brand står for mere athleisure.

NIKE: AIRMAX. ZOOM. FLYKNIT - TEKNOLOGIER TIL PERFOMANCE

Et vigtigt skridt for Street Style allerede i slutningen af ??80'erne, da NIKE vej til luft dæmpning et skridt videre i sneakers. På hælen af ??designet af den legendariske designer Tinker Hatfield Air Max One for første gang et synligt luftpude dukkede op. Air Max dæmpning blev født. Med det skabte en sko NIKE typen, både i sport, løb og bør yde den nødvendige komfort i hverdagen - og bringer med sig Nike efterspørgsel efter selskabets produkter siden da nøjagtigt til det punkt. Både de behov, som topatleter samt de rekreative atleter og livsstil venner er i fokus. Tab som Air Max eller Nike Zoom er lige så behagelig som performance-støttende.

Afslappet T-shirt, korte, hoodie eller sweater design kombineres med innovative materialer såsom Dri-FIT. Den består af mikrofibre og polyester og væger sved væk fra huden. Hertil kommer, at teknologier som Flyknit eller Gratis, der er designet til at forbedre ride og komfort. De forlader du lige så godt de angesagtesten hjørner af London, Barcelona eller New York for at udforske som du hjælpe sporten til mere komfort og ydeevne. repræsenterer en blanding af NIKE. Han fremmer innovation, skaber funktionel beklædning for et voksende sportsgrene af alle slags, udendørs aktiviteter og etablerede både klassikere street style. Find dine foretrukne sportsgrene udstyre NIKE online butik på Keller Sports!

GÅ IKKE GLIP AF DET!

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu, få en 80DKK voucher* og modtag jævnlige e-mails fra os med eksklusive tilbud og forsalg til dig.

Fornavn (valgfrit)
Efternavn (valgfrit)

Tak!

Aktiver venligst dit abonnement ved at trykke på linket i den e-mail, vi netop har sendt dig.